Motorové lietadlá:

Technický popis

Výkon motora: 410 kW (550 shp)
Počet osôb: 1 pilot + 10 cestujúci
Max. vzletová hmotnosť 2800 kg
Max. užitočné zaťaženie: 1130 kg
Max. rýchlosť: 151 kts
Cestovná rýchlosť 115 kts
Max. dostup: 25000 ft.
Max. dolet: 870NM/1612 km

Pilatus PC-6 Porter je jednomotorové lietadlo kategórie „STOL“, ktoré bolo navrhnute a skonštruované spoločnosťou Pilatus vo Švajčiarsku. Prvý vzlet sa datuje k roku 1959, výroka lietadla prebieha v spoločnosti Pilatus Flugzeugwerke vo Švajčiarsku. Pilatus PC-6 bol postavený vo verziách s piestovým motorom a turbovrtuľovým motorom. Licenčne bol vyrábaný aj spoločnosťou Fairchild Hiller v Spojených štátoch. Po 60 rokoch výroby je naplánovane ukončenie výroby tohto typu na rok 2019.

Technický popis

Výkon motora: 119,4 kw(160k)
Počet osôb: 1 pilot + 3 cestujúci
Max. vzletová hmotnosť 1111 kg
Max. užitočné zaťaženie: 371 kg
Max. rýchlosť: 163 kts
Cestovná rýchlosť 122 kts
Max. dostup: 13500 ft.
Max. dolet: 687 NM/1272km

Cessna 172 je štvormiestny jednomotorový celokovový hornoplošník. Je určený na výcvik, vyhliadkové lety, foto lety a rekreačné lietanie. Na cessne 172 je možna vykonávať lety za podmienok VFR/IFR-Deň/Noc. Cessna 172 je poháňaná štvorvalcovým motorom Lycoming s výkonom 119,4kw(160k) a dvojlistou nestavitelnou vrtuľou McCauley. Používané je palivo Avgass 100 LL.

Technický popis

Výkon motora: 82kw (110Hp)
Počet osôb: 1 pilot + 1 cestujúci
Max. vzletová hmotnosť 756,6 kg
Max. užitočné zaťaženie: 210 kg
Max. rýchlosť: 149 kts
Cestovná rýchlosť 90 kts
Max. dostup: 12000 ft.
Max. dolet: 480/890 km

Cessna 152 je dvojmiestny jednomotorový celokovový hornoplošník. Je určený na základný výcvik a rekreačné lietanie. Na Cessne 152 je možné vykonávať lety za podmienok VFR-Deň. Cessna 152 je poháňaná štvorvalcovým  motorom Lycoming s výkonom 82kw(110k) a dvojlistou  nestavitelnou vrtuľou Sensenich. Používané palivo je Avgass 100 LL.

Zbierka historických lietadiel – Letecké múzeum

Letecké múzeum Slávnica, je neoddeliteľnou súčasťou Aeroklubu Dubnica a vzniklo z podnetu jeho členov, ktorý sa už ďalej nemohli pozerať na chátrajúce lietajúce stroje a tak ich postupne začali skupovať. Ako prvý exponát ešte nie plánovaného múzea sa podarilo získať Mig-15, nasledovalo lietadlo Li-2. Po asi ročnej pauze, raz večer, v bare, pri poháriku, kedy sa popustí uzda fantázie a snov sa zrodila myšlienka o spolupráci s VHU Piešťany a o pár mesiacov sme už mali v zbierke Mi-21MF. Ako to počas dlhých zimných večerov býva, uzda fantázie sa popúšťa často a veľa krát padlo to známe: keby sa nám podarilo…..to by bolo super. To spojenie, keby sa nám podarilo a bolo by to super, súviselo s dvoma skvostami v našej zbierke. S lietadlom Av-14S a s kráľovnou neba TU-134A. Keď sa však stretnú sny s realitou a od krčmových rečí sa prejde k skutkom (čo je v našom Aeroklube pravidlom) výsledok na seba nenechá dlho čakať a je okúzľujúco ohurujúci. Keďže po týchto kráskach sme už neobjavili nič väčšie pokračovali sme spoluprácou s VHU Pieštany a obohatili zbierku o Su-7BM a SU-22M4. Nasledoval neodmysliteľný a nezabudnuteľný Čmelák, AN-2 a Mi-2 z Letky MV. Naša práca však nekončí, bar máme stále otvorený a nápadov a snov na rozdávanie…

Fotogaléria historických lietadiel